CNH laadhal
Het laden van de vrachtwagens moet in een vochtvrije omgeving gebeuren, daarom wordt de overdekte laadhal van de fabriek uitgebreid zodat de vrachtwagens tot volledig in het gebouw kunnen rijden. Om het laadproces te optimaliseren zullen de drivelines i.p.v. achteraan in de trailer, voortaan zijdelings geladen worden.
De bestaande laadhal is analoog aan de assemblagehal opgetrokken uit gemetselde muren en een stalen draagstructuur. Vermits zulke opbouw van industriegebouwen niet meer van deze tijd is wordt er voor de uitbreiding gekozen voor een stalen structuur, analoog aan de bestaande hal, bekleed met bardageplaten met geïsoleerde binnendozen. Het dak wordt analoog aan de bestaande hal opgetrokken uit steeldeck en wordt naar hedendaagse normen geïsoleerd. De uitbreiding is echter niet EPB-plichtig omdat er geen verwarming van de hal voorzien wordt. De ramen, betonplint en kroonlijsthoogte van de uitbreiding volgen het afmetingen van de bestaande laadhal. De oostgevel van het nieuwe deel blijft open. De bestaande betonnen laadkade wordt volledig verwijderd.
Programma : Uitbreiding van een laadhal
Locatie : Antwerpen Haven
Lengte : 340 m²
FASE : Oplevering Aug. 2015
Opdrachtgever : CNH Industrial Belgium nv